Oct 16, 2012

Otrębowe śniadanie


           


         
            Oto kolejna propozycja na pożywne i zdrowe śniadanie. Już nie 1 placek, tak jak to było we wcześniejszym wpisie w zakładce „Co jeść i pić ?”, a kilka, za to mniejszych. Równie banalnie i szybko można przygotować ten posiłek - co jest ważne, gdyż jak to zwykle bywa każdemu z rana spieszno. Jest to wersja dla tych, co dopiero zaczynają konsumować otręby wszelkiego rodzaju i jeszcze nie przekonały się co do ich dobrych właściwości oraz smaku. Na początku wydawać się może niezbyt smaczne, ale gwarantuję że szybko można zmienić zdanie.
            Do tych placków użyłem: 2 jajka, 2 łyżeczki serka homogenizowanego  (waniliowego) oraz 3 czubate łyżki otrąb pszennych oraz 3 czubate łyżki otrąb owsianych. Do smaku banan oraz na wierzchu odrobina serka, jednak dla mnie było już to za słodkie i zbędne. Na początek przygody z otrębami na pewno pomoże Wam przełknąć „pierwsze” kęsy takich placków. Sposób przyrządzenia: roztrzepujemy jajka z serkiem homogenizowanym i do tego dodajemy otręby i mieszamy. Na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju wykładamy miksturę formując placki. Mi wyszły 3 - ale to dlatego, że są one trochę grubsze. Można śmiało zrobić cieńsze i wyjdzie więcej. Oczywiście dla mnie 3 takie placuszki to nie jest całe śniadanie, bo zwyczajnie się tym nie najadam ( i często robię wersję z 5 plackami).  Dla tych, co posiadają dość „małe” żołądki na początku proponuję zrobić z 1 jajkiem i 3-4 łyżkami otrąb. Zresztą.. po pierwszym eksperymencie sami będziecie wiedzieć, czy użyć więcej bądź mniej otrąb do takich placków.  Często mi się zdarza, że dodaję jeszcze drobne orzechy włoskie.
            Po drugim eksperymencie weszło mi już w nawyk przygotowywanie takich placków na śniadanie na przemian z inną recepturą, o której możecie poczytać w pozostałych wpisach w tej zakładce.  Pozostaje mi nic innego, jak Bon Appetit!


2 comments:

  1. Zapomniałem dodać... na dekoracji z serka homogenizowanego - cynamon ;)

    ReplyDelete
  2. Jadłem placki z podobnego przepisu, ale wersji z serkiem homog. nie jadlem jeszcze, chetnie sprobuję jutro rano :)

    ReplyDelete